onsdag 14 mars 2012

Som en ryggmassage efter en jobbig och samtidigt härlig onsdag




Den här dagen började med ett möte som gjorde mig totalt opepp och jag hade väldigt svårt att få styrfart på jobbet efter det. Sedan tog vi en lunchpromenad och upptäckte takterassen i våra nya lokaler. Helt i lä och det kändes plötsligt som att det var 20 grader ute. Det och en kopp kaffe räddade peppen.

Sen fick jag en självförtroendekris för det var något jag inte förstod, men sedan cyklade jag hem i solen och peppen ledde med 3-2. Plus friskisträning på det. Och nu upptäcker jag Michael Kiwanukas album (läs finfina recensioner här, här och här till exempel) och det är som om någon avslutar min dag med en ryggmassage fast för öronen. Lyssna! Jag hoppade till och med över att titta på min favorit Graham Norton för att fortsätta lyssna. Och det mina vänner, det gör jag inte gärna.

P.S Jag vet att Graham Norton är lite elak i klippet jag länkar till. Men ärligt talat - jag har faktiskt undrat. Vet inte om svaret gjorde mig så mycket klokare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar